Voorkomen in plaats van genezen

Neuro-musculair ongemak en pijnen, angst, stress, burnout, slaapproblemen, en eetstoornissen kun je voorkomen wanneer je er bewust voor kiest voor aandachtige aanwezigheid, een goede lichaamshouding en een gezonde body-mind balans.

Je bent heel druk en wat gebeurt er dan meestal? Al snel verlies je jezelf in de activiteit, ga je over naar de automatische piloot en laat je je meenemen door de druk en vergeet je je lichaam! Plezier en enthousiasme weg, het leven wordt een sleur en je voelt je uitgeput. Pijnen manifesteren zich in je nek, hoofd, schouders en, rug. Je bent te moe om na je dagtaak nog iets leuks voor jezelf te doen.

Ik leer je niet-prestatiegerichte bewegingen die je kan toepassen om klachten en onnodige stress te voorkomen zodat je flexibel, energiek en speels blijft in al je activiteiten. Je leert bewust en in voeling te zijn met je lichaam en bewaart je balans te midden van de storm.

Voorbeeld: je brengt vele uren door achter je computer, op kantoor of thuis. Je voelt dat je nek, schouders of rug gevoelig worden en je hoofd dof . Je bent snel geïrriteerd, hebt weinig energie en mist helderheid en plezier in je leven nu. Met de bewegings hereducatie gaan we eerst je zithouding onder de loep nemen. Dit geeft je al een hele opluchting. Je leert energie op te slaan in plaats van te verbranden terwijl je uren werkt, bijvoorbeeld achter je computer.

Ik leer je eenvoudige bewustzijnstechnieken die je integreert in je dagelijks leven. Met hypnose verankeren we je goede houding en met actieve meditatie technieken leer je opgeslagen spanningen, angst en frustraties op een gezonde manier los te laten en thuis te komen in jezelf.